Rehabilitacja

Klinika Nieborowice świadczy usługi rehabilitacyjne, w szczególności w zakresie rehabilitacji narządu ruchu. Program rehabilitacyjny przygotowywany jest indywidualnie pod każdego pacjenta w oparciu o współpracę lekarza ortopedy z fizjoterapeutą. Dzięki czemu możemy osiągnąć jak najlepsze efekty. Wykwalifikowani terapeuci specjalizują się w leczeniu bólu jak i przywracaniu sprawności po zabiegach operacyjnych, urazach czy przeciążeniach.

Każdy pacjent przebywający na Oddziale Ortopedyczno-Urazowym objęty jest opieką fizjoterapeuty przed i po zabiegu. Możliwe jest również skorzystanie z profesjonalnej rehabilitacji w czasie leczenia zachowawczego lub pooperacyjnego.

Metody i formy wykorzystywane w Klinice Nieborowice:
  • Terapia Facial Distorsial Model (FDM) - metoda oparta na gestykulacji pacjenta, która pomaga zrozumieć i określić jedną z sześciu zaburzeń powięzi. Metoda ta przynosi niezwykle dobre rezultaty i pomaga pacjentowi szybciej wrócić do zajęć dnia codziennego.
  • Prorioceptive Neuromuscular Facilitation (PNF) - inaczej torowani nerwowo-mięśniowe, metoda której podstawowym zadaniem jest przywrócenia funkcji. Terapeuta poprzez wielokrotne powtarzanie określonego ruchu toruje wzorzec i przywraca przewodnictwo nerwowe uszkodzonego obszaru ciała.
  • Kinesiotaping - metoda plastrowania dynamicznego polegająca na oklejaniu poszczególnych części ciała, plaster unosi delikatnie skórę tworząc przestrzeń między nią a mięśniami. Kinesiotaping stosujemy przeciwbólowo, przeciwobrzękowo, pourazowo na skurcze lub aby zapobiegać kontuzjom.
  • Drenaż limfatyczny - forma masażu działająca przede wszystkim na układ limfatyczny. Czynności fizjoterapeuty są monotonne i delikatne - naczynia limfatyczne są położone płytko, więc masaż jest przyjemny i kojący. W masażu limfatycznym ważny jest kierunek, aby limfa nie cofała się leczy przepływała w stronę węzłów chłonnych.
  • Terapia punktów spustowych- Terapia punktów spustowych jest techniką która wykorzystuje różne formy ucisku i ruchów w różnych kierunkach we wrażliwych miejscach w tkance mięśniowej. Celem terapii jest uwolnienie się od bólu i poprawa zaburzonych wzorców ruchowych.
  • Terapia tkanek miękkich
  • Indywidualny dobór wkładek ortopedycznych

Specjalistyczne wkładki ortopedyczne Igli są to dynamiczne wkładki z włókna węglowego, które są indywidualnie dobierane i dopasowywane do pacjenta, po wykonaniu badania i przeprowadzeniu wywiadu. Stosuje się je w terapii czynnościowej w wielu schorzeniach ortopedycznych takich jak:
  • stopa koślawa
  • ból okolicy lędźwiowej kręgosłupa
  • dyskopatia
  • bóle przeciążeniowe
  • ból ścięgna Achillesa
  • choroba zwyrodnieniowa stawów kolanowych i biodrowych
  • ostroga piętowa
  • metatarsalgie
  • płaskostopie
  • Hallux
  • i wiele innych.
Odpowiednio umieszczone punkty stymulujące wpływają na ułożenie stopy i całego ciała, celowo wywołują one bodźce sensomotoryczne na stopie. Wkładki Medi Igli dobierane są do najczęściej noszonych butów.

mgr Katarzyna Ryfińska
mgr Joanna Deda